İçeriğe geç

Garanti Belgesi Vermeyen Satıcı Nereye Şikayet Edilir

Garanti belgesi olmayan ürün garantiye girer mi?

Garanti süresi içerisinde garanti hizmetinden yararlanabilmek için onaylı satış tarihi ve bayi kaşesi bulunan garanti belgesi veya faturanın ibraz edilmesi gerekmektedir.

Tüketici haklarına şikayet edince ne oluyor?

Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvurunun yapıldığı tarih ve sıraya bağlı olarak en geç altı ay içinde görüşülerek karara bağlanır. Başvurunun türüne göre karar süresi en fazla üç ay uzatılabilir.

Garanti belgesi vermek zorunlu mu?

Garanti Belgesi Yönetmeliği’nin “Garanti Belgesi Verme Zorunluluğu” başlıklı 5’inci maddesine göre, imalatçı ve ithalatçılar, tüketiciler adına ürettikleri veya ithal ettikleri bu Yönetmeliğin ekli listesinde yer alan kullanılmamış mallar için garanti belgesi düzenlemek zorundadır.

Garanti belgesi ile satılan malların ayıplı olması durumunda tüketicinin hakları nelerdir?

Tüketicinin ayıplı mal karşısındaki hakları Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun (TKHK) çerçevesinde dört temel seçeneğe dayanmaktadır: Malın ücretsiz onarımı, ayıpsız bir benzeri ile değiştirilmesi, ayıp oranında iade veya bedel indirimi talep edilmesi.

Tüketici hakları kaç kere aynı arıza?

Garanti kapsamındaki bir cihazda aynı arıza iki kez meydana gelirse veya farklı bir arıza üst üste dört kez meydana gelirse üretici ürünü ücretsiz olarak değiştirmek zorundadır. Bu haklarınızı kaybetmek istemiyorsanız endüstriyel ürünlerin onarımını yetkili servislere yaptırmanız gerekmektedir.

Garanti belgesinin olması zorunlu olan ürünler nelerdir?

Garanti belgesi gerektiren ürünler: Sağlık ürünleri, gözlükler, ısıtma ve havalandırma ekipmanları, hijyenik ürünler, taşınabilir el aletleri, motorlar, özel haneler için alternatif enerji sistemleri, elektronik ve telekomünikasyon ekipman ve cihazları.

Satıcıyı nereye şikayet edilir?

Tüketici mahkemeleri il adliyelerinde bulunur. Tüketici uyuşmazlık çözüm organına kimler başvurabilir? Şikayet konusu olan ve para birimi sınırları (il ve ilçe) içindeki tüketici işlemi de dahil olmak üzere tüm tüketiciler ve tüketicinin şikayetçi olduğu satıcılar veya tedarikçiler.

Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?

Dava masrafları, mahkemenin bir davayı ele alabilmesi için yasa gereği ödenmesi gereken maliyetlerden biridir. Genellikle, davacı açılan herhangi bir davada dava masraflarını ödemek zorundadır.

Bir firmayı nasıl şikayet edebilirim?

Alo 175 Tüketici Şikâyet Hattı Habertürk’e açıldı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Ramazan Ersoy, Habertürk muhabiri Çimen Çetin’e Alo 175 Tüketici Danışma Hattı hakkında bilgi verdi.

Serviste 20 iş günü doldu ne yapmalıyım?

Ürününüzün tamir süresi 20 iş gününü aşarsa, tüketici olarak aşağıdaki haklara sahipsiniz: Ürün için iade talebinde bulunabilirsiniz. Ürünün kusursuz bir benzer ürünle değiştirilmesini talep edebilirsiniz. Ürünün tamirinin tamamlanıp size teslim edilmesini talep edebilirsiniz.

Fiş garanti belgesi yerine geçer mi?

Garanti belgesi yazılı olarak veya kalıcı veri kayıt cihazıyla düzenlenebilir. Mallar için düzenlenen faturalar garanti belgesinin yerine geçer mi? Mallar için düzenlenen fatura ve makbuz gibi belgeler garanti belgesinin yerine geçemez.

Garanti belgesi kalktı mı?

28.11.2013 tarihli ve 28835 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak 28.05.2014 tarihinde yürürlüğe giren 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 56. maddesi gereğince garanti belgelerinde Bakanlık Onayı uygulaması kaldırılmıştır.

Satıcının ağır kusuru nedir?

Satıcının yeni olmayan bir mal teslim etmesi, alıcının satış sözleşmesi konusu malın yeni olduğu kastıyla hareket etmesi ve alıcının hiç kullanılmamış bir mal satın aldığı varsayımıyla sözleşmeyi imzalaması hallerinde ‘ağır ayıp’ ortaya çıkar.

Tüketici mahkemesine nasıl başvurulur?

– “İlgili tüketici uyuşmazlık çözüm kuruluşuna veya kaymakamlıklara şahsen başvuru”, – “İlgili tüketici uyuşmazlık çözüm kuruluşuna posta yoluyla başvuru”, – “e-Devlet Kapısı üzerinden Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda ilgili tüketici uyuşmazlık çözüm kuruluşuna başvuru”.

Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?

Bu gibi olası durumlarda Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesinde; “Tüketici, seçimlik haklarından biri olan malın ayıplı olması ve/veya kullanım sırasında diğer malın hasara uğraması sebebiyle ölüme ve/veya bedensel zarara uğraması hâlinde, imalatçı/üreticiden tazminat talep etme hakkına sahiptir.” hükmü yer almaktadır. Açık bir şekilde…

Fiş garanti belgesi yerine geçer mi?

Garanti belgesi yazılı olarak veya kalıcı veri kayıt cihazıyla düzenlenebilir. Mallar için düzenlenen faturalar garanti belgesinin yerine geçer mi? Mallar için düzenlenen fatura ve makbuz gibi belgeler garanti belgesinin yerine geçemez.

Faturasız ürün garanti kapsamına girer mi?

Fatura olmadan garanti olur mu? Tüketiciler faturası olmayan ürünler için de garanti başvurusunda bulunabilirler.

Garanti belgesi neden önemli?

Garanti belgesi, belirtilen kullanım süresi içerisinde arızalanması durumunda tüketicinin haklarını korumak için yapılan bir taahhüt olarak değerlendirilebilir. Ancak tüketici belgeyi takip ederek iade, değişim ve onarım hakkını kullanabilir.

Garanti kapsamına ne girer?

GARANTİ KAPSAMI: Yetkili FIAT servisinde yapılan kontroller sonrasında üretim hatasından dolayı arızalı olduğu tespit edilen parçalar; onarım veya değişim. Değişim veya onarım için gereken işçilik. Garanti kapsamında onarımı gerçekleştirmek için gerekli sarf malzemelerinin teminini kapsar.

Tavsiyeli Bağlantılar: Afa Uyuşturucu Nedir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

rexbet şişli escort escort ankara casibom giriş